আইএসের অফিসিয়াল অনলাইন ম্যাগাজিন ‘দাবিক’ এর ১২তম সংস্করণে বাংলাদেশ নিয়ে ৫ পৃষ্ঠার নিবন্ধের শিরোনাম হচ্ছে ‘দ্য রিভাইভ অব জিহাদ ইন বেঙ্গল’। লেখক হিসেবে উল্লেখ করা হয়েছে আবু আবদির রহমান আল-বাঙালি
# এই সংস্করণে আইএস আমাদের প্রিয় দেওবন্দি আলেমদের ও অনুসারীদের জাহমিয়্যাহ মতবাদের অনুসারী বলেছে। (১) (২)
# এই সংস্করণে আইএস আমাদের প্রিয় তালেবান ও আল-কায়দার ভাইদের অজ্ঞ মানুষ বলেছে এবং আল-কায়দাকে অনুসরণ করা অস্বীকার করেছে। (৩)
# তারা শায়খ আবদুর রহমানকে 'মুজাহিদ' বলেছে এবং আমরাও শায়খ আবদুর রহমানকে 'মুজাহিদ' বলে থাকি। (৪)
# তারা বিএনপি ও জামায়াতে ইসলামীকে আইএস আখ্যা দিয়েছে ‘মুরতাদ’ হিসেবে। (৫)
# এই প্রবন্ধে তারা মাজহাব এর গুরুত্ব না দিয়ে তারা সালাফী মতবাদকে বেশি গুরুত্ব দিয়েছে। (৬)
# আওয়ামী লীগকে আইএস আখ্যা দিয়েছে ‘মুরতাদ’ ও তাগূত হিসেবে। (৭)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(১) জাহমিয়্যাহ; যারা আল্লাহর নাম সমূহ ও গুণাবলীর সবগুলিকেই অস্বীকার করে। ইবনুল মুবারাক, আহমাদ বিন হাম্বল, ইসহাক্ব এবং ইমাম বুখারী (রহঃ) বলেন, জাহমিয়াদের সকল দলই আল্লাহর ছিফাতকে অস্বীকার করে।[মাজমূ‘ ফাতাওয়া ৮/২২৯ পৃঃ] শায়খুল ইসলাম ইবনে তায়মিয়াহ (রহঃ) বলেন, সালাফে ছালেহীনের নিকট আল্লাহর ছিফাতকে অস্বীকারকারীরা হ’ল জাহমিয়্যাহ।[মাজমূ‘ ফাতাওয়া ১৪/৩৪৯ পৃঃ]
(২) the Deobandis who adopt the creed of the Jahmiyyah. (IS dabiq 12 edition, page-39)
(৩) The mujāhidīn realized that the unity of the Ummah could only happen through a leader with true authority, not an unwise man in some unknown hiding place releasing outdated video messages with pledges of allegiance to a dead man and scolding others for not doing the same! (IS dabiq 12 edition, page-40)
--------------
The mujāhidīn of Bengal realized that there was no room for blind partisanship towards any organization once the Khilāfah had been declared and that there was no longer legitimacy for any independent jihād organization, whether “Jamā’atul Mujāhidīn,” “Al-Qā’idah,” or any other group. (IS dabiq 12 edition, page-39)
(৪) The mujāhid, Shaykh Abdur Rahmān (may Allah accept him), head of Jamā’atul Mujāhidīn
(dabiq 12 edition, page-38)
(৫) The former government, which consisted mainly of a coalition of murtaddīn from both the “Bangladesh Nationalist Party” (BNP) and “Jamaat-e-Islami Bangladesh” (IS dabiq 12 edition, page-38)
(৬) The jihād claimants alleged that causing division within the “Ummah” over “minor” issues would divide and weaken the “Muslims” in front of the atheists. Similarly, they claimed that the mujāhidīn should perform prayer according to the Hanafī madhhab even if doing so entailed abandoning mutawātir sunan. They justified this with a principle they had innovated, that the madhhab of the mujāhidīn was to perform prayer according to the custom of the local people, as if the madhhab of the mujāhid should be different from that of the Salaf! These jihād claimants demanded that the various jihād groups in Bengal give preference to maintaining “popular support” and pleasing deviant “scholars” over the Qur’ān and the Sunnah, otherwise the “jihād movement” would get “crushed” by the martyrdom of leadership having no “popular support” as they claimed had happened in the past with Jamā’atul Mujāhidīn. (IS dabiq 12 edition, page-39)
(৭) the tāghūt government of the “Awami League.” (IS dabiq 12 edition, page-39)
সকল প্রশংসা বিশ্ব জগতের প্রতিপালক মহান আল্লাহ তায়ালার জন্য। মহান আল্লাহ্* তায়ালা আমাদের সবাইকে হিদায়াত দান করুন। সরল পথে চলার শক্তি দান করুন। মহান আল্লাহ্* তায়ালা তার সকল মুমিন ও মুজাহিদ বান্দাদের হাতকে শক্তিশালী করুন এবং পা কে দৃঢ়পদ রাখুন। মহান আল্লাহ্* তায়ালা আমাদেরকে সকল প্রকার ফিতনা থেকে হেফাজত করুন। আমিন।
# এই সংস্করণে আইএস আমাদের প্রিয় দেওবন্দি আলেমদের ও অনুসারীদের জাহমিয়্যাহ মতবাদের অনুসারী বলেছে। (১) (২)
# এই সংস্করণে আইএস আমাদের প্রিয় তালেবান ও আল-কায়দার ভাইদের অজ্ঞ মানুষ বলেছে এবং আল-কায়দাকে অনুসরণ করা অস্বীকার করেছে। (৩)
# তারা শায়খ আবদুর রহমানকে 'মুজাহিদ' বলেছে এবং আমরাও শায়খ আবদুর রহমানকে 'মুজাহিদ' বলে থাকি। (৪)
# তারা বিএনপি ও জামায়াতে ইসলামীকে আইএস আখ্যা দিয়েছে ‘মুরতাদ’ হিসেবে। (৫)
# এই প্রবন্ধে তারা মাজহাব এর গুরুত্ব না দিয়ে তারা সালাফী মতবাদকে বেশি গুরুত্ব দিয়েছে। (৬)
# আওয়ামী লীগকে আইএস আখ্যা দিয়েছে ‘মুরতাদ’ ও তাগূত হিসেবে। (৭)
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
(১) জাহমিয়্যাহ; যারা আল্লাহর নাম সমূহ ও গুণাবলীর সবগুলিকেই অস্বীকার করে। ইবনুল মুবারাক, আহমাদ বিন হাম্বল, ইসহাক্ব এবং ইমাম বুখারী (রহঃ) বলেন, জাহমিয়াদের সকল দলই আল্লাহর ছিফাতকে অস্বীকার করে।[মাজমূ‘ ফাতাওয়া ৮/২২৯ পৃঃ] শায়খুল ইসলাম ইবনে তায়মিয়াহ (রহঃ) বলেন, সালাফে ছালেহীনের নিকট আল্লাহর ছিফাতকে অস্বীকারকারীরা হ’ল জাহমিয়্যাহ।[মাজমূ‘ ফাতাওয়া ১৪/৩৪৯ পৃঃ]
(২) the Deobandis who adopt the creed of the Jahmiyyah. (IS dabiq 12 edition, page-39)
(৩) The mujāhidīn realized that the unity of the Ummah could only happen through a leader with true authority, not an unwise man in some unknown hiding place releasing outdated video messages with pledges of allegiance to a dead man and scolding others for not doing the same! (IS dabiq 12 edition, page-40)
--------------
The mujāhidīn of Bengal realized that there was no room for blind partisanship towards any organization once the Khilāfah had been declared and that there was no longer legitimacy for any independent jihād organization, whether “Jamā’atul Mujāhidīn,” “Al-Qā’idah,” or any other group. (IS dabiq 12 edition, page-39)
(৪) The mujāhid, Shaykh Abdur Rahmān (may Allah accept him), head of Jamā’atul Mujāhidīn
(dabiq 12 edition, page-38)
(৫) The former government, which consisted mainly of a coalition of murtaddīn from both the “Bangladesh Nationalist Party” (BNP) and “Jamaat-e-Islami Bangladesh” (IS dabiq 12 edition, page-38)
(৬) The jihād claimants alleged that causing division within the “Ummah” over “minor” issues would divide and weaken the “Muslims” in front of the atheists. Similarly, they claimed that the mujāhidīn should perform prayer according to the Hanafī madhhab even if doing so entailed abandoning mutawātir sunan. They justified this with a principle they had innovated, that the madhhab of the mujāhidīn was to perform prayer according to the custom of the local people, as if the madhhab of the mujāhid should be different from that of the Salaf! These jihād claimants demanded that the various jihād groups in Bengal give preference to maintaining “popular support” and pleasing deviant “scholars” over the Qur’ān and the Sunnah, otherwise the “jihād movement” would get “crushed” by the martyrdom of leadership having no “popular support” as they claimed had happened in the past with Jamā’atul Mujāhidīn. (IS dabiq 12 edition, page-39)
(৭) the tāghūt government of the “Awami League.” (IS dabiq 12 edition, page-39)
সকল প্রশংসা বিশ্ব জগতের প্রতিপালক মহান আল্লাহ তায়ালার জন্য। মহান আল্লাহ্* তায়ালা আমাদের সবাইকে হিদায়াত দান করুন। সরল পথে চলার শক্তি দান করুন। মহান আল্লাহ্* তায়ালা তার সকল মুমিন ও মুজাহিদ বান্দাদের হাতকে শক্তিশালী করুন এবং পা কে দৃঢ়পদ রাখুন। মহান আল্লাহ্* তায়ালা আমাদেরকে সকল প্রকার ফিতনা থেকে হেফাজত করুন। আমিন।
Comment